Online banking
Online Banking Segítségközpont
Az alábbiakban hasznos információkat olvashat a Sberbank Online Banking szolgáltatás használatával kapcsolatban.
Sberbank Online Banking – Gyakran Ismételt Kérdések
1. Mire használhatom a Sberbank online bank szolgáltatásait?
Kényelmesen az irodájából, otthonából vagy nyilvános Internet hozzáférést biztosító szolgáltatótól (pl.: Internet kávézó) biztonságosan elérheti az alábbi szolgáltatásokat:
  • Megnézheti, kinyomtathatja és (további feldolgozás céljából) letöltheti bankszámlái könyvelési kivonatát
  • Deviza megbízások küldése.
  • Mozgások lekérdezése, nyomtatása.
  • Lekérdezheti napi egyenlegét, rendelkezésre álló egyenlegét és számlaforgalmát
  • Más programrendszerben készített, akár több tételt is tartalmazó belföldi HUF és devizás átutalásait beolvashatja, és a bankba küldheti a rendszer segítségével.
  • Megtekintheti a Bank által elektronikusan küldött üzeneteket (beküldéskor nem feldolgozott megbízásokról, beérkező beszedésekről, illetve közérdekű információkról).
2. Hasznos tanácsok az első lépésekhez

A számlakivonatokat a [Számlainformációk] / [Számlakivonatok] menüpontban a számla adatainak sorára kattintva lehet megtalálni:

Belföldi, illetve Devizás utalás esetén érdemes az első alkalommal megjelölnie a Mentés a partnerek közé melletti mezőt (lásd az ábrán).

A banktól kapott üzenetek részleteit az üzenetek menüpontban az üzenet melletti „nyíl” jelre kattintva tekintheti meg. Az elolvasott üzenetet a „kuka” ikonra kattintva törölheti.

3. Milyen feltételek szükségesek a szolgáltatás igénybevételéhez?
  • Sberbank Magyarországnál nyitott bankszámla
  • Sberbank Online szolgáltatási szerződés aláírása
4. Hogyan tudom aktiválni bankfiókomat?

A rendszert a Sberbank Magyarország Zrt. honlapján (www.sberbank.hu) az [Online Banking] gombra kattintva, vagy a https://online.sberbank.hu/sbo/ címen éri el.

A belépéskor a PIN-borítékon lévő, 8 számjegyből álló felhasználói azonosítót kell a bejelentkező képernyő megfelelő beviteli mezőjébe beírni. A felhasználói azonosító nem változtatható meg.

A jelszót a PIN borítékban találja. A [Bejelentkezés] gombra kattintva belép a rendszerbe. A login ablakban a [Segítség] linkre, illetve a bejelentkezési oldal alsó részén található linkekre kattintva segítséget kaphat, és hasznos ismereteket olvashat a rendszer működéséről és a titokvédelem bankunk által javasolt szabályairól.

5. Hogyan tudom nyomon követni tranzakcióimat?

A [Számlainformációk]/[Számlatörténet] és a [Számlainformációk]/[Napi egyenlegek] menüpontokban az utolsó 400 nap tranzakciói kerülnek megjelenítésre. A számlatörténet menüpontban a tételek minden oszlop szerint rendezhetőek, növekvő és csökkenő sorrendben is. A rendezési elvet az oszlopnév után megjelenő nyíl mutatja.

6. Milyen bejelentkezési jelszót célszerű választanom saját biztonságom érdekében?
A megfelelő jelszó jellemzői:
  • vegyesen tartalmaz kis és nagybetűt, számot
  • nem köthető a számlatulajdonoshoz
  • legalább hat karakter hosszúságú
A nem megfelelő jelszó jellemzői:
  • a számlatulajdonoshoz köthető jellemző adat (becenév, családtag neve, születési ideje…)
  • könnyen megtippelhető (számsor 123456, betűsor: qwerty)
  • nem megfelelő hosszúságú
  • olyan karaktereket is tartalmaz, amelyek nem biztos, hogy minden környezetben elérhetőek (pl. ékezetes karakterek)
  • egyszerű szótári szó, bármilyen nyelven
7. Adathalászat (phishing): Mire kell ügyelnem? Mit tehetek, ha adathalász megkeresést kapok? Mit tehetek a megelőzés érdekében?

Mi az adathalászat (phishing), mire kell ügyelnem nehogy adathalász-támadás áldozatává váljak?

  • Adathalászatnak (phishing) összefoglalóan azt az eljárást nevezzük, amikor egy internetes csaló oldal egy jól ismert cég hivatalos oldalának láttatja magát és megpróbál bizonyos személyes adatokat, például azonosítót, jelszót, bankkártyaszámot stb. illetéktelenül megszerezni.
  • Ennek leggyakoribb eszköze egy e-mail-en érkező felhívás, ami egy olyan weboldalra irányítja a gyanútlan ügyfelet, ahol a személyes adatainak megadására kérik, beleértve a titkos jelszavakat is, ezek az oldalak általában megtévesztésig hasonlítanak valamelyik bank vagy pénzintézet honlapjára, így elaltatva az e-mail alapján még gyanakvó ügyfél éberségét.
  • A Sberbank Magyarország soha nem várja el ügyfeleitől, hogy a Sberbank Online Banking felületén kívül bárhol használják az azonosítókat és erre vonatkozó közvetlen megkeresést sohasem kezdeményez semmilyen csatornán! A Bank az Ön azonosítására használt jelszavakat vagy kódokat NEM ISMERI (azt csak a szolgáltatás programjai tudják ellenőrizni) és azok ismerete SEMMILYEN MÓDON nem köthető a bankoldali adatbázisok bármilyen jellegű meghibásodásához.
  • A banki adatbázisok esetleges sérülése esetén Ön hozzáférése letiltásra kerül, ebben az esetben a banktól kapott újabb jelszavak és kódok alapján válik lehetővé ismételten a bejelentkezés. Ilyen esetben az Ön korábbi jelszavai érvényüket vesztik, a Bank pedig semmilyen esetben nem fogja azokat Öntől kérni.

Mit tehetek, ha ilyen adathalász e-mailt vagy megkeresést kapok a Sberbank Online adataimra vonatkozóan?

  • Kérjük, ne látogasson el az e-mail-ben vagy más módon kért weboldalra és azonosítóit semmiképpen NE ADJA MEG, bármilyen magyarázat kíséretében is kérné azt az adathalász weboldal!
  • A történtekről azonnal értesítse telefonos ügyfélszolgálatunkat, a Sberbank Telebankot a +36 1 557 58 59-as telefonszámon!

Mit tehetek a megelőzés érdekében?

  • A fenti pontokban felsorolt ajánlások betartásával könnyen kivédhetőek az adathalász jellegű próbálkozások.
  • A Sberbank Online Banking szolgáltatás használata során mindig győződjön meg arról, hogy a Sberbank Magyarország szerverével áll kapcsolatban, még mielőtt megadná személyes adatait! (Isd. következő kérdés) A szolgáltatást ne a Sberbank honlapján keresztül, hanem az alternatív elérési út begépelésével érje el. Az alternatív elérési mód: https://online.sberbank.hu/sbo/
8. Honnan lehetek biztos abban, hogy a Sberbank Online Banking oldalán vagyok és nem egy rosszindulatú oldalon?
  • A Sberbank Magyarország nemzetközileg elismert, szabványos SSL-technológia segítségével biztosítja azt, hogy Ön egyértelműen azonosítani tudja az Internet Bank szolgáltatás oldalát. Ez a megoldás lehetővé teszi, hogy egy, a banki oldalt hitelesítő tanúsítvány segítségével meggyőződjön arról, hogy a Sberbank Online Banking kiszolgáló szerverével áll kapcsolatban.
  • Amennyiben Internet Explorer böngészőt használ, a címsor jobb oldalán található lakatra kattintva ellenőrizheti az SSL tanúsítványt:
  • Chrome böngésző használata esetén közvetlenül a címsor előtt látható a „Biztonságos” felirat, ha az oldal tanúsítványa megfelelő:
  • A Firefox böngészőben a címsor előtti zöld lakatra kattintva tekintheti meg az oldal tanúsítványát:
  • Amennyiben nem tud meggyőződni arról, hogy a kapcsolat biztonságos, kérjük, ne adja meg személyes adatait (felhasználói név, bejelentkezési kód) és értesítse ügyfélszolgálatunkat!
9. Mit tegyek, ha olyan tranzakciót látok az oldalamon, amit nem én intéztem?

Ha úgy gondolja, hogy illetéktelen tudomására jutott a jelszava, azonnal változtassa meg vagy tiltassa le hozzáférését. Amennyiben ilyen tranzakciót lát, kérjük, hogy azonnal értesítse telefonos ügyfélszolgálatunkat, a Sberbank Telebankot a +36 1 557 58 59-as telefonszámon!

Hogyan jelentsem, ha valaki visszaélt az adataimmal?

Soha ne adja meg a felhasználó azonosítóit, jelszavait olyan oldalakon, amelyek valódiságáról nincs meggyőződve! A Sberbank a Sberbank Online szolgáltatás oldalain kívül soha és semmilyen módon nem kéri Öntől a bejelentkezéshez és tranzakciók aláírásához szükséges titkos adatait. Amennyiben ilyen infomációkérés eljut Önhöz, kérjük, hogy azonnal jelezze ügyfélszolgálatunkon, a Sberbank Telebankban a +36 1 557 58 59-as telefonszámon!

Lehetőség szerint a Sberbank Online használata közben ne futtasson más alkalmazást, különösen nyilvános helyen történő használat esetén.

10. Hogyan tudok külföldre utalni?

Deviza átutalási megbízást az [Átutalások] / [Deviza átutalás] menüpontban rögzíthet.
SEPA kritériumoknak megfelelő megbízás Egyéb Deviza átutalásként nem küldhető, ezeket a SEPA devizaátutalás menüpontban rögzítse.
Ha nem tudja eldönteni, hogy melyik menüpontot válassza devizautalása rögzítéséhez, akkor a Devizaátutalás menüben a rendszer bekéri Öntől az utalás alapadatait, melyek alapján automatikusan a megfelelő menüpontra irányítja Önt.
Deviza átutalás minden olyan számláról indítható, amelynek vonatkozásában a felhasználó rendelkezik deviza megbízás rögzítési jogosultsággal.

A forrásszámla kiválasztásával a megbízó címe kötelező mező nem töltődik ki automatikusan, ezért célszerű elmenteni a devizautaláshoz a megbízót a [Beállítások] / [Deviza megbízók] menüpontban. A megbízó cím mezőt az átutalás rögzítése során is feltöltheti.
A forrásszámla bármely devizanemben vezetett számla lehet.

11. Mit tegyek, ha ellopták a kártyámat?

A történtekről azonnal értesítse telefonos ügyfélszolgálatunkat, a Sberbank Telebankot a +36 1 557 58 59-as telefonszámon!

12. Mit tegyek, ha elfelejtettem a jelszavamat?
  • Három próbálkozás után a program letiltja hozzáférését
  • Amennyiben azt a hibaüzenetet kapja, hogy "Hozzáférés megtagadva.”, akkor ellenőrizze, hogy jól adta-e meg az adatokat. Ellenőrizze a billentyűzet beállításait (pl. Caps Lock nincs-e véletlenül bekapcsolva), és próbálkozzon újra.
  • A korlátozott hozzáférés feloldására az alábbi lehetőségek állnak az Ön rendelkezésére:
  • amennyiben rendelkezik Sberbank Telebank szolgáltatással és T-PIN2 kóddal, kérjük, hívja ügyfélszolgálatunkat a +36 1 557 58 59 telefonszámon, ahol kollégáink készséggel állnak az Ön rendelkezésére.
  • Amennyiben nem rendelkezik a Sberbank Telebank szolgáltatással, kérjük, fáradjon be személyesen bármelyik bankfiókunkba.
13. Milyen biztonsági elemek teszik titkossá és sérthetetlenné a Sberbank Online Banking szolgáltatást, mi az a Token?
  • Bankunk egy háromszintű biztonsági architektúrával igyekszik maximálisan megakadályozni ügyfeleink adatainak jogosulatlan használatát.

Az első szint: szabványos SSL-csatorna

  • A nemzetközileg elismert szabványos technológia nagy biztonságot nyújt az Ön által használt számítógép és Bankunk Sberbank Online szolgáltató szervere között.

A második szint: a bejelentkezési kód

  • A titkos bejelentkezési kóddal, amit a Sberbank Online Banking szolgáltatási szerződés aláírásakor egy lezárt PIN-borítékban vehet át, Ön egy egyszer használatos jelszóhoz jut.
    Ezt az első bejelentkezéskor kötelezően meg kell változtatnia, ezzel biztosítva, hogy Önön kívül senki ne ismerhesse a bejelentkezési kódot.

A harmadik szint: a Token vagy SMS

  • A biztonságos tranzakció azonosításhoz és aláíráshoz mindig szükséges egy, a tranzakciók átviteli közegétől (jelen esetben ez az Internet) teljesen független, egyedi azonosítót biztosító eszköz. Ez lehet a Token vagy az SMS.
  • Az eszköz egy rövid ideig érvényes és szigorúan csak egyszer használható jelszót generál, amit az előállítás pillanatában csak és kizárólag az adott eszközön állíthat elő.
  • SMS-ben történő aláírás esetén egy rövid ideig és csak egyszer használható jelszót kap üzenet formájában.

Mire kell ügyelnem, ha biztonságos környezetből szeretném elérni a Sberbank Online szolgáltatást?

Olvassa el a „Biztonsági tanácsok Online bankoláshoz és kártyahasználathoz” szekciónkat a teljeskörű tájékozódás érdekében.

14. Hogyan tudom összekapcsolni a könyvelési rendszeremet a Sberbank Online Banking szolgáltatással?
  • Fontos szolgáltatás az adat-feltöltés, illetve a letöltés lehetősége:
  • Import a Sberbank Online programba: a belföldi és deviza megbízások esetében lehetősége van több megbízást tartalmazó megbízás fájl a Sberbank Online rendszerbe történő importjára és a bankba történő beküldésére (feltöltés a bank szerverére) az [Egyéb megbízások] / [Megbízásfájl importálása] menüpontban;
  • Export: Önnek lehetősége van a kivonatait a Sberbank Online rendszerből fájlba exportálni (MT940 formátumban), a bankszámlával kapcsolatos pénzügyi információk további feldolgozása (pl.: könyvelés) céljából (letöltés a bank szerveréről) a [Számlainformációk] / [Megbízások exportálása] menüpontban;
15. Hogyan tudok elektronikus bankszámlakivonatot kérni?

A [Számlainformáció]/ [Napi egyenlegek] menüpont a kivonatok könyvelt nyitó/záró egyenlegeit is tartalmazza, mely többlet-információ a [Számlainformáció] /[Számlatörténet]-menüpontban megjelenített adatokhoz képest. A [Napi egyenlegek] menüpont könyvelési nap szerinti bontásban jeleníti meg a számlatörténetet. Az Online Banking (könyvelési) kivonatok napi gyakorisággal készülnek: minden olyan napra készül könyvelési kivonat, amelyen történt számlamozgás.

A kívánt számlára kattintva megjelenítésre kerülnek a tárgynapi Előjegyzett tételek, vagy ezek hiányában (amennyiben a lekérdezés időpontjában még nem kerültek előjegyzésre tárgynapi tételek) a legutóbbi számlakivonat.

A Kivonat dátuma, sorszáma legördíthető mezőben választhatja ki, melyik dátumú kivonatot kívánja megnézni: a kivonatokat 400 napra visszamenőleg jeleníti meg a rendszer.

A kivonatok nyomtatása a jobb felül található [Nyomtatás] gomb segítségével történik. A kivonat, illetve a nyomtatandó adatok PDF (Adobe Acrobat Reader alkalmazással megnyitható) fájlba mentődnek, vagy nyílnak meg.

16. Hogyan tudok automatikus utalást beállítani?

Az [Tartós megbízások] / [Forint tartós megbízások] menüben rendszeres időközönként ismétlődő, állandó összegű és közleményű átutalási megbízást adhat meg.
Tartós megbízások esetén meg kell adni az:

  • Az első tranzakció dátumát.
  • Az utolsó tranzakció dátumát
  • Az utolsó tranzakció dátumát

Figyelem!

Fokozottan ügyeljen a helyes gyakoriság kiválasztására.

A tartós megbízás legkorábbi kezdő dátuma a tárgynapot követő nap lehet. Ha kezdő dátumként a tárgynapot adja meg, az havi gyakoriság esetén csak a következő hónap adott napján kerül bankba küldésre első alkalommal.

A megbízás a megadott végdátumot követően automatikusan törlődik. Az esedékesség napján a tétel automatikusan beküldésre kerül a bankba.

Sberbank Magyarország Zrt.